Milyen DynEd-del tanulni?

Veterán DynEd tanulók beszámolói.

 

Bohus László ügyvéd

Azért választottam a DynEd-et, mert foglalkozásom miatt nem tudtam fix időpontokban nyelvórákra járni.

9 hónapon át tanultam a DynEd-del. Naponta 20-30 perc tanulási idővel a kezdeti, 2.0 tanulási szintről 3.0 azaz C1 szintig sikerült eljutnom. Amikor volt egy kis időm, előkaptam a notebook-om, két nagyobb munka között, iskolában gyerekekre várva, gyerekek különóráján, este lefekvés előtt mindig találtam időt a tanulásra.

BL

A DynEd tanulással kapcsolatban kellett pár hét, mire megértettem a lényegét, leginkább azt, hogy nem kell egyszerre mindent elsajátítani, hanem párhuzamosan tanulni több modult és sokszor visszatérni egy-egy feladatra. Ezt követően nem találtam nehézséget.

A kedvenc témaköröm mindig más volt, általában az újdonságok, illetve azok a feladatok, ahol beszélni kellett úgy, hogy a billentyűzethez sem kellett hozzányúlnom.

A tanári segítséget szükségesnek és elegendőnek találtam. A program megismerésekor pedig kulcsfontosságúnak.

A legnagyobb pluszt a DynEd módszerben az jelentette, hogy bármikor, bárhol tanulhatok vele, és interaktív, tehát nem csak hallgatni kell, hanem beszélni a géphez.

Kinek ajánlanám a DynEdet?

Mindenkinek, de leginkább azoknak, akik elfoglaltságra hivatkozva nem tudják szinten tartani a tudásukat. Meglepően sok időt le lehet csípni a napi tennivalókból a munka és a család mellett úgy, hogy mégsem megy ezeknek hátrányára.

 

Szvétek Ferenc vezető szakértő

A párom ajánlotta nekem a DynEd-et azzal, hogy a kollégája ezzel a módszerrel tanul és nagyon változatos a feladatok köre, sok a szóbeli gyakorlat, folyamatos a visszamérés és értékelés. Megkérdeztem a kollégáját a DynEd-ről és továbbra is azt gondoltam, hogy az online módszer nekem jó lehet.

2015.december 1-én kezdtem el. Most lesz 6 hónapja, hogy tanulok a DynEd-del. A DynEd első Placement tesztjén 24 pontot értem el és kb. 5 perc után befejeződött a felmérés. Ez nagyon kezdő szintnek felelt meg. Elsősorban a nyelvtant kellett rendszereznem és a kiejtés, értés területén fontos volt, hogy fejlődjek.

IMG_5127
Hogy mennyit fejlődtem, azt igazán a környezetem tudja megmondani. A tanárom szerint a folyamatos beszéd, kiejtés sokat fejlődött. A tanárral történt beszélgetések pedig természetesek lettek számomra. 2015. decemberében biztosan kihívás lett volna számomra egy 15-30 perces prezentáció megtartása angolul. Most a tanfolyam végén 2016. május közepén van egy ilyen feladatom egy külföldi megbeszélés kapcsán. Nincsen bennem feszültség amiatt, hogy angolul kell beszélnem egy hallgatóság előtt. Ez nekem komoly eredmény!

A tanulást illetően az én motivációm nagyon erős volt, mert a munkámhoz is nagy segítséget adott a nyelv jobb ismerete. A december 1-i kezdés jó döntésnek bizonyult, mivel az év végén volt elegendő szabadidőm. Az első időszakban sok sikerélmény ért, továbbá jól tudtam haladni a leckékkel. Engem jó diáknak értékelt a DynEd, volt 11 score-s időszakom is. 🙂 Erre a tanárom is büszke volt.

Fontos volt átgondolnom, hogy hogyan találok időt a tanulásra, mert a munkám során kiszámíthatatlan, hogy mikor van szabadidőm. Ezért merült fel az online tanfolyam. Reggel és este a munkába történő utazások során tisztán nyertem minimum 30 percet az angol szövegek hallgatásával, gyakorlatokkal. A többi időt főként már este tanultam (0,5-2 óra közötti intervallumban).

Tapasztalataim a DynEd-del való tanulással

Mivel foglalkoztam már hangfelismeréssel, ezért fontos volt, hogy egy jó headsettel dolgozzak. Ezt az első héten beszereztem (egy Microsoft LifeChat 3000). Ez nagyon jó döntés volt! Ezt ajánlom mindenkinek, hogy fejszettel dolgozzon, mert legalább 30%-kal jobb lesz a szövegfelismerés.

Könnyű volt a leckék és feladattípusok között eligazodni. A Mastery Tesztek között volt olyan, ami igazán kihívást jelentett (angol szövegek visszamondása). Az első időben elég jól haladtam a vizsgákkal is.

Ami nehézséget okozott kb. a 3 hónap környékén, hogy a mondatok ismétlése (hosszabb mondatok) már kihívást jelentettek. De idővel megszoktam és ezt is sikerült leküzdeni.

A NDE-Epidemic leckéjére úgy emlékszem vissza, hogy az igazi kihívás volt. A tájékozódással kapcsolatos leckék pedig, azért voltak nehezek, mert ez az angoltól függetlenül is kihívás számomra. De ezt a leckét is sikerült megoldani!

Érdekesnek találtam azokat a leckéket, amelyekben új ismeretek voltak. Einstein élete, híres emberek, tudományos leckék, stb. Minden leckét szerettem és vártam mindig, amikor megnyílt az új feladat.

Nekem a legnagyobb pluszt az jelentette, hogy a DynEd 24 órában állt a rendelkezésemre. Villamoson, séta közben, utazások során, éjjel. Bármikor beléphettem vagy ha éppen nem értem rá, akkor abbahagytam.

Mivel a feladatok úgy lettek kialakítva, hogy 5-10 perc alatt lehet elvégezi egy gyakorlatot, így ezeket a micro időket öszeadva egészen hatásos „angol környezetet” tudtam teremteni magamnak.

Tapasztalataim a tanári támogatással

A tanári támogatás egyfajta visszaigazolása volt annak, amit éreztem. A 6 hónap alatt minden alkalommal beszéltünk és egyre inkább a folyamatos angol beszéd lett a természetes. Nagyon jó tanárom van/volt, akihez minden kérdéssel fordulhattam.

A konzultációs órákat mindig nagyon vártam, mert ő igazán láthatta, hogy 2 hét elteltével mi változott, fejlődött.

Kinek ajánlanám a dyned tanulást?

Azoknak ajánlom, akiknek határozott céljuk van a nyelvtanulással. A DynEd leckékben történő előrehaladás egyben a saját tudásban való előrehaladást is jelenti.

Azoknak ajánlom, akiknek van igényük a tanulásra, de nem tudják biztosítani, hogy mindig azonos időben tudjanak foglalkozni az angol nyelvvel.

Továbbá azoknak, akiknek fontos a visszamérés, a napi statisztika, a vizsgák eredménye, egy adott mondat összehasonlítási eredményének visszajelzése.

 

Információk a DynEd módszerrel kapcsolatban

ÉRDEKEL

 

Pap Katalin

A DynEd-et nem én választottam, hanem a munkáltatóm. A cégek számára ez azért jó megoldás, mert a DynEd napló segítségével figyelemmel kísérhetik a tanulásra fordított időt, és a tanulás által elért eredményeket részleteiben és összesítve is. Ez nem csak a munkáltatóknak, de a tanulóknak is jó lehetőség arra, hogy visszatekintsenek az előzményekre és diagramon ábrázolva lássák saját fejlődésüket.

PapKata_kicsi
Öt hónapon keresztül tanultam a DynEd-del, és ez az időszak három részre osztható. Az első hónapban napi fél órát foglalkoztam angol tanulással, majd a munka kötelezettségeim megszűnését követően főfeladattá tettem magamnak az angol tanulást. Ekkortól két hónapon keresztül napi 7-8 órát DynEd-eztem, ami a riportban megjelenítve nettó 5-6 órának felelt meg. Támogatói segítséggel felfedeztem az előrelépés feltételeit, így egy modullal egy hét alatt tudtam végezni. Két hónap alatt eljutottam a hetedik modulig, majd a munkám miatt újra csökkentenem kellett az intenzitást napi fél-egy óra tanulásra.

Amikor az első szintfelmérő tesztet elvégeztem, akkor a gépemen nem volt beállítva megfelelően a szövegfelismerés, ezért az alap szintről indított a DynEd. Ez az angol beszédet tekintve nem állt messze a valóságtól, írásban ennél jobb voltam. Így az nyelvtani alapok is a helyükre kerültek, habár az első két lecke kicsit unalmasnak tűnt sokadik ismétlésre. Két hónap intenzív tanulással és memorizálással alapszintről eljutottam a 2.5-ös szintre, ami erős középszintnek (B2) felel meg.

A tanuláshoz könnyen találtam időt, mivel a munkaviszonyom megszűnését követően rengeteg szabadidőm lett, amit angol tanulásra tudtam fordítani. Munka mellett inkább a telefonomra telepített változatot használtam, közösségi közlekedés alatt, vagy ha várni kellett valahol, illetve hétvégén a számítógépemen használtam a programot.

Tapasztalataim a DynEd tanulással

A DynEd egy meghatározott szűk ösvényen vezeti végig a tanulót úgy, hogy vannak párhuzamos ösvények egy modulon belül, így változatos a tanulás. Fényképek, hallott szöveg, mondatképek és szövegismétlés, szövegfelismerés, könnyű, csak csinálni kell.

Az első leckék a mindennapi élettel, és utazással kapcsolatosak, ami nagyon hasznos, de a kedvencem az Einstein bibliográfia és a környezetszennyezéssel kapcsolatos leckék voltak.

Ami a legnagyobb pluszt jelentette

Beszéltem a számítógépemnek, és nem kellett szégyellni magam, ha valamit elrontottam. Ha ezerszer mondtam el, azt sem unta meg a gépem! Visszahallgattam a saját mondataimat! Tetszett, és önbizalmat adott, mert összehasonlítva a natív angollal is jó volt! Ha a számítógépem megérti, amit mondok, akkor majd az emberek is meg fogják érteni. Kívülről megtanultam és begyakoroltam helyesen kimondani közel ezer mondatot! „If we were closer to the Sun it would be too hot for us…” és amivel tarolni lehet bárhol „… no particle can travel faster, then the speed of light.”

Kinek ajánlanám a DynEdet?

Mindenkinek, és főként a legreménytelenebbnek tűnő eseteknek, mint én voltam!

 

Alfásy Szilveszter készségfejlesztő tréner, tanácsadó

 

A DynEd magyarországi bevezetését érdeklődéssel követtem, jó barátom érvelése teljesen meggyőzött. Így amikor végre elhatároztam, hogy időt és pénzt szánok az angol tanulásra, egyértelmű volt, hogy a DynEdet választom.

A DynEd előtt soha nem tanultam angolul, a meglévő „tudásom” filmekből, angol nyelvű weboldalakról ragadt rám. A tanfolyam kezdetén 0,5-ös szintet értem el a felmérő teszten. Nem túlzás ha a tudásszintemre az „abszolút kezdő” kifejezést használom. 6 hónapig tanultam a DynEd-del. Nagy lelkesedéssel fogtam a tanulásba, napi legalább 1 órát foglalkoztam a dyneddel. Az első hónapokban heti átlagom 10 óra körül volt. Később is igyekeztem minden nap legalább fél órát foglalkozni a tanulással, hétvégén pedig többet. A „legzűrösebb” időszakokban is heti 4-5 órát tanultam.

Alfasy Szilveszter

6 hónap elteltével újra kitöltöttem a felmérő tesztet: a kezdeti 0,5-ös eredményem itt 2,2 lett! (A tanfolyamban is ilyen szintű témaköröknél tartottam.) Ami ennél is fontosabb, hogy szubjektív érzésem is az, hogy már nem vagyok „abszolút kezdő”. Nagyon sok mindent megértek, és egyszerű mondatokban már tudok beszélni is. (A DynEd-től független teszteket is kitöltöttem azóta – eredmények szerint a „haladó” szinten vagyok.) Azt érzem, hogy még egyszer 6 hónap kell, hogy magabiztosabb, tárgyalási szintű angol tudásom legyen.

A program újszerűsége, a folyamatos visszajelzések hatására az elején nem is volt kérdés, hogy időt találjak – nem kényszer volt, hanem jutalom az az 1-2 óra, amit a programmal töltöttem. Később a munkám miatt már kevesebb időt találtam, de nagyon jól működött, hogy reggel a kávézás mellett nem híreket böngésztem, hanem angolul tanultam. (Ez a szokásom azóta is megmaradt.) Hasonló módon hétvégén is szakítottam magamnak egy kis szabadidőt amikor internetezés helyett inkább tanultam. És élveztem. (Persze voltak napok, amikor kényszernek éreztem, és nagyon néztem az órát, hogy mikor telik le a 30 perc, de ez ritkábban volt.)

Tapasztalataim a DynEd-del való tanulással

Nagyon jó tapasztalatom volt ezzel a módjával a tanulásnak! Azóta is ajánlom az ismeretségi körömben. Az elején furcsa és nehéz volt, hogy csak hallás után kellett visszaismételni a szöveget. De ezt tartom a módszer egyik nagy erősségének: a szóbeli kifejezésekre, tudásra helyezi a hangsúlyt, így valódi nyelvtudást szerezhet a tanuló. A folyamatos visszajelzések, pontos statisztikák a haladásról nagyon motiválóak. Nagyon fontos része a tanulásnak a tanári konzultáció is – segített tisztázni kérdéseket, megtartani a motivációt, és plusz feladatlapok pedig a tanultak elmélyítésében segítettek. Nagyon jó, hogy változatos témakörök vannak a programban, így mindig kíváncsi voltam a következő fejezetre.

Nehézséget, bosszúságot leginkább a technika ördöge okozta: laptopom mikrofonja nem volt alkalmas a beszédfelismerésre, és csak harmadjára sikerült olyan mikrofont vennem, amivel jól működött a beszédfelismerés. Ajánlom mindenkinek: jó eszközzel tanuljon! (A laptopom egy őskövület – lehet ez volt a gond.)

A New Dynamic English tanfolyammal kezdtem, de később más témakörökbe is belekóstoltam. Változatos és érdekes témákon keresztül tanít és gyakoroltat a program. Nekem azok a témakörök tetszettek a legjobban, amelyek valamilyen tematikus ismeretanyagon keresztül gyakoroltattak – pl. Einstein élete, a Naprendszer bolygói, a dinoszauruszok, stb.

Tapasztalatom a tanári támogatással

Valódi segítség. Mindig azt éreztem, hogy hozzám, a tudásomhoz és igényeimhez alkalmazkodik. Folyamatosan éreztem a tanár támogató hozzáállását. Külön köszönöm Bogi rugalmasságát!

Kinek ajánlanám a DynEd tanulást?

Igazán annak jó, aki tényleg meg akar tanulni angolul (záros határidőn belül). Más programokat (ingyenes online) is kipróbáltam – ezek között is van jó. Ha csak tanulni (tanulgatni) akar az ember, akkor ezek is megfelelőek. A DynEd pénzbe kerül (nem is kevésbe), de sokszorosan megéri az árát, mert kézzel fogható a fejlődés. Ehhez persze szükséges egy döntés, hogy akarok-e, tudok-e intenzíven tanulni.

Nekem a legnagyobb pluszt a DynEd módszerben az alábbi dolgok jelentették:

  • beszédcentrikus megközelítés
  • strukturált, folyamatosan nehezedő, változatos, érdekes témák és módszerek (prezentációk, memóriajátékok, szövegértés, diktálás, tesztek, videós interaktív beszélgetések, stb.)
  • folyamatos és pontos visszajelzések: a statisztikákban mindig követhető volt, hogy mennyi időt és mivel foglalkoztam, hány százalékos a beszédfelismerés, stb. A témazáró tesztek is elég sűrűn vannak, így tudtam, hogy jó úton haladok.
  • a tanári segítség (Köszi Bogi!)

 

 

Információk a DynEd módszerrel kapcsolatban

ÉRDEKEL